JOTA och JOTI går av stapeln tredje (hela) helgen i oktober varje år och här kommer en guide till hur du kommer igång med ditt deltagande!

JOTA-JOTI låter kul! Hur gör jag?

Scouting är som bekant alltid roligare när man gör det tillsammans med sina vänner, och så är det även under JOTA-JOTI. Det är då ett perfekt tillfälle att samla ihop kåren och anmäla sig till arrangemanget.

Om du vill köra JOTA-JOTI med din kår:

• Bestäm om ni vill köra JOTA, JOTI eller bägge två
  • Anmäl kåren både nationellt och internationellt
  • Beställ märken från scoutshopen. Det finns ett nordiskt märke samt ett internationellt.
  • Planera hur ni ska utföra arrangemanget. Roligast är det om man sätter upp en faktisk kårhajk (kanske även bjuda in andra kårer)
    • Läs gärna igenom aktivitetslistan på saker man kan hitta på
    • Läs även gärna igenom FAQ’n för svar på de vanligaste frågorna
  • Genomför JOTA-JOTI
    • På lördagen kl 09:30 (svensk tid) är invigningstalet på JOTA. Information om hur du lyssnar in kommer i samband med anmälningsbekräftelsen
  • Packa ihop och avsluta lägret.

Om din kår inte kör JOTA-JOTI aktiviteter, men du vill gärna delta:

Kolla i listan över anmälda stationer och se om du har någon kår i din närhet som du kan kontakta för att se om du kan få vara med på deras arrangemang.